DIGITAL IMAGING SQUARE

Evoluția industriei de

tipar digital comercial în 2022

Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europe

Lumea tiparului nu va primi niciodată același tip de atenție ca alte sectoare precum Artificial Intelligence (AI) sau Internet of Things (IOT), însă ea va continua să evolueze ca instrument de comunicare esențial și eficient în societatea noastră.

Cerințe imperative pentru schimbare

Pe măsură ce majoritatea organizațiilor au accelerat transformarea digitală, iar clienții au îmbrățișat aceste experiențe, industria de tipar a experimentat o schimbare irevocabilă în ultimul an. Convergența dintre print și digital cere ca liderii din industria de tipar să își reinventeze modelele de afaceri.

O moștenire de succes bazată pe modele tradiționale înseamnă prea puțin în peisajul afacerilor de astăzi, condus mai degrabă de experiențe decât de produse. Clienții se așteaptă la servicii inteligente, mai conectate și personalizate de la furnizorii lor.

Pentru a se transforma și a deveni lideri în tehnologie, succesul furnizorilor de tipar se va baza pe capacitatea acestora în utilizarea și exploatarea datelor, a serviciilor cloud, a Inteligenței Artificiale și, desigur, a automatizării proceselor de lucru.

Încă din 2021, am putut observa o automatizare accelerată a proceselor de printare, o utilizare mai precisă a înnobilării materialelor tipărite și o creștere susținută a achizițiilor de tipar online, acestea fiind cele mai importante criterii în transformarea digitală a furnizorilor de tipar. Ceea ce putem prezice cu încredere, chiar și în aceste vremuri fără precedent încă, este că tendința de trecere de la producția analogică la cea digitală va continua și va fi de neoprit.

Printul – un element valoros în comunicarea cross-chanel

Cererile pentru procesele de producție complete și soluții all-in-one vor continua să crească și anul acesta. De asemenea, utilizarea a tot mai puține dispozitive coordonate de operatori a căror școlarizare nu este neapărat necesară, va fi din ce în ce mai prezentă în cadrul afacerilor tipografice. În acest mod, tiparul va continua să joace un rol esențial în comunicarea cross-chanel, inclusiv în domenii cu evoluție galopantă cum sunt robotica, AI, IoT și cel al dispozitivelor mobile.

Evoluția tehnologiilor de tipar înseamnă ca acestea să se dezvolte și să fie utilizate dincolo de aplicațiile grafice uzuale. Astfel, aceste tehnologii sunt din ce în ce mai folosite pentru aplicații precum printarea pe suporturi laminate sau nelaminate, pentru tapet sau alte printuri decorative. Textilele tipărite cu jet de cerneală, printarea produselor din ceramica, personalizarea produselelor electronice și a celor din sticlă sau colantarea autoturismelor sunt doar câteva domenii în care imprimantele inteligente își pot efectua intrarea, în viitor.

IMG_5642-scaled

Tehnologia digitală câștigă teren

Toate aceste tendințe reprezintă explicația prin care tiparul digital este acum privit ca tehnologie la îndemână pentru atât de multe și diferite aplicații, prin care se pot accesa o multitudine de piețe diverse. Tehnologia de tipar digital va continua să câștige teren asupra teritoriului tipografic tradițional. Furnizorii de print comercial sunt forțați astfel să-și extindă ofertele de servicii de tipar digital, deoarece volumele tradiționale offset/flexo se erodează în timp.

Aceasta este o temă important, supusă unor analize amănunțite de către experții din industrie: „Trecerea de la tiparul analog la cel digital continuă. Pandemia Covid-19 a accelerat această transformare, iar timpul de intrare pe piață și capacitatea de răspuns sunt din ce în ce mai importante”, spune raportul Smithers „Future of Print to 2030”.

„În 2015, metodele digitale au reprezentat 13,3% din valoarea pieței tipărite globale și 2,3% din suprafața de print, cea mai mare parte fiind în sectoarele de tipar a albumelor grafice, cărților și etichetelor. Până în 2030, sectorul ambalajelor tipărite digital va fi crescut semnificativ: ponderea valorii fiind estimată la 23,1% și va reprezenta 6,3% din volumul total de imprimare. Această valoarea va fi premiul pentru companiile care vor adopta din timp tehnologia!”
Smithers
„Future of Print to 2030”

Tiparul digital se extinde pe zona de print comercial pentru a răspunde majorității aplicațiilor de tipar în vederea dobândirii unui profit. La fel se întâmplă și în sectorul etichetelor și al ambalajelor. Raportul arată că printarea cu toner și cerneală sunt disponibile în multe forme, cu cicluri de lucru lunare variind de la echivalentul a câteva mii de A4 pe lună, până la sute de milioane.

Îndeplinirea cerințelor generate de piață – o direcție urmărită constant 

Konica Minolta se mândrește cu o poziție de top în Europa de Vest, unde se află pe locul 2 pentru cota de piață de 22,2% din 2020, pe zona de livrare a sistemelor de producție/MFP, conform articolului IDC: Western Europe Production Cutsheet Printer MFP Market Share, Growth Opportunities in Inkjet. Sistemul de top pentru producția digitală – AccurioPress C14000, printează până la 140 de pagini A4 pe minut și se evidențiază astfel fiind cu 40% mai rapid decât orice alt dispozitiv bazat pe toner, de la Konica Minolta.

Potențialul considerabil de piață pentru tiparul cu jet de cerneală – evidențiat de ultimele rapoarte care arată că, la nivel mondial, imprimarea cu jet de cerneală va crește cu 41 de miliarde de dolari, până la 118,3 miliarde de dolari (53%) într-o perioadă de cinci ani, până în 2024 – a fost baza deciziei noastre de a lansa sistemul de tipar digital industrial color, format B2+ și jet de cerneală UV – AccurioJet. De la lansarea sa oficială la drupe, în 2016, acesta a devenit un element reprezentativ al tranziției de la tiparul offset la cel digital. AccurioJet KM-1e (evoluție), de la Konica Minolta, a fost lansat pe piață în vara anului 2020 și continuă să își aducă o contribuție însemnată la stimularea tendințelor de trecere de la tiparul offset la printarea digitală.

Înnobilarea digitală – factor cheie în dezvoltarea afacerilor de tipar

Înnobilarea digitală continuă să reprezinte un motor cheie de creștere pe piața producției de tipar și, în același timp, o modalitate profitabilă pentru furnizorii de servicii de tipar, comercial și intern, de a se deosebi de concurență. Acoperirea spot UV a zonelor definite poate fi utilizată pentru a îmbunătăți printurile digitale și offset color, cu efecte haptice 3D excepționale. Potrivit cercetărilor, tehnicile de înnobilare și tehnologiile de aplicare digitală a  lacului oferă furnizorilor de servicii de printare posibilitatea de a duce creativitatea la un nou nivel, oferind la rândul lor, produse premium clienților finali. De exemplu, ambalajele sau etichetele înnobilate cu efecte 3D și folio ridică rata de atracție de până la 2,5 ori față de aceleași produse, ce nu beneficiază de astfel de îmbunătățiri.

shutterstock_137446214

46%

reprezintă rata de creștere a percepției calității produselor înnobilate

În concluzie, înnobilarea produselor tipărite oferă acestora câștig de cauză: cu cât indivizii sunt mai atrași și se concentrează mai mult pe un produs, cu atât mai mari sunt șansele ca acel produs să obțină un rating mai ridicat și să fie cumpărat.

Pentru a aduce beneficii clienților printr-o abordare de parteneriat cu o singură sursă, continuăm consolidarea parteneriatului cu MGI Digital Technology (MGI).

În calitate de furnizor global de tehnologie de tipar digital profesional și industrial, încă vedem oportunități semnificative de dezvoltare pe această piață, în anii ce vor urma, atât în ceea ce privește producția de tipar digital bazată pe toner, cât și în ceea ce privește tehnologia cu jet de cerneală. Astfel, conform angajamentului asumat, continuăm să oferim cele mai bune servicii posibile tuturor clienților Konica Minolta, la nivel global.

Articole recente
Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

acum 2 luni

Un subiect care va fi amplu dezbătut în 2024 este cel al potențialelor consecințe ale regulamentului Uniunii Europene privind produsele fără defrișare. Acest subiect face parte dintr-un plan mai vast de acțiuni pentru combaterea defrișării și a degradării pădurilor, prezentat pentru prima data în Comunicarea Comisiei din 2019, privind intensificarea acțiunii UE pentru protejarea și restaurarea pădurilor lumii.

Citeste mai mult »
SUSTENABILITATEA  ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

SUSTENABILITATEA ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

acum 2 luni

Konica Minolta, organizație de nivel mondial, cu peste 39.000 de angajați, dintre care 9.000 doar în Europa, își asumă în mod serios responsabilitățile sociale, de mediu și guvernare (ESG). Prin strategia aplicată, compania își propune să implementeze măsuri durabile și să lucreze, împreună cu partenerii și clienții săi, pentru un viitor mai responsabil și o societate mai echitabilă. Compania servește în mod conștient planul comun al Națiunilor Unite, denumit Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) și consideră Acțiunea Climatică drept cel mai urgent domeniu de acțiune.

Citeste mai mult »