Pe măsură ce majoritatea organizațiilor au accelerat transformarea digitală, iar clienții au îmbrățișat aceste experiențe, industria de tipar a experimentat o schimbare irevocabilă în ultimul an. Convergența dintre print și digital cere ca liderii din industria de tipar să își reinventeze modelele de afaceri.
O moștenire de succes bazată pe modele tradiționale înseamnă prea puțin în peisajul afacerilor de astăzi, condus mai degrabă de experiențe decât de produse. Clienții se așteaptă la servicii inteligente, mai conectate și personalizate de la furnizorii lor.
Pentru a se transforma și a deveni lideri în tehnologie, succesul furnizorilor de tipar se va baza pe capacitatea acestora în utilizarea și exploatarea datelor, a serviciilor cloud, a Inteligenței Artificiale și, desigur, a automatizării proceselor de lucru.
Încă din 2021, am putut observa o automatizare accelerată a proceselor de printare, o utilizare mai precisă a înnobilării materialelor tipărite și o creștere susținută a achizițiilor de tipar online, acestea fiind cele mai importante criterii în transformarea digitală a furnizorilor de tipar. Ceea ce putem prezice cu încredere, chiar și în aceste vremuri fără precedent încă, este că tendința de trecere de la producția analogică la cea digitală va continua și va fi de neoprit.