DIGITAL IMAGING SQUARE

Creativitate, simplitate, îndrăzneală!

Așa s-ar putea descrie, în doar trei cuvinte, anul 2021, cel puțin în privința designului și a tehnicilor de tipar și înnobilare a ambalajelor și etichetelor.

Îndrăzniți să fiți creativi! Îndrăzniți să oferiți simplitate în design, dar cu elemente și efecte ce pot scoate produsele din anonimat și le pot face unice. Îndrăzniți să vă surprindeți clienții în cele mai plăcute moduri!

Înnobilarea sporește percepția asupra valorii produsului

Clienții de materiale grafice din ziua de astăzi se așteaptă ca furnizorii de print să ofere opțiuni de îmbunătățire a comunicărilor tipărite. Potrivit unui studiu recent realizat de NAPCO – Adding Value to Digital Printing, 94% dintre specialiștii în marketing au declarat că, atunci când selectează un furnizor de tipar, este important ca acesta să ofere idei de îmbunătățire a produselor finale.

Printul digital reprezintă o piață care va continua să crească durabil, în special pe măsură ce comportamentul consumatorilor continuă să se dezvolte. Pe lângă variațiile suportului media utilizat în procesul de tipar și posibilitatea de a printa rapid tiraje reduse, înnobilarea reprezintă un element extrem de important pentru îmbunătățirea materialelor finale destinate consumatorilor.

Piețele dedicate ambalajelor și etichetelor reprezintă zone ale industriei de tipar digital cu posibilități de extindere importante, care pot oferi experiențe unice, personalizate pentru fiecare client în parte.

Procesul de înnobilare a printurilor digitale oferă produselor finale posibilitatea de a ieși din anonimat, prin implicarea percepțiilor interactive și senzoriale ale publicului țintă. Înnobilarea a evoluat și s-a transformat într-un instrument cheie de marketing, pentru ambalaje și etichete. Studiile arată că materialele tipărire, tratate cu îmbunătățiri speciale, oferă o percepție a calității cu peste 46% mai mare.

RETHNIK Perceptions

Cultura, societatea, mediul înconjurător și situația economică la modul general joacă un rol esențial în modul în care este percepută comunicarea vizuală de către consumatori.

În aceste vremuri ezitante, conexiunea cu sensibilitatea umană devine mai importantă ca niciodată. Grafica etichetelor și a ambalajelor adoptă o abordare mai subtilă decât cea din anii precedenți. Produsele finisate cu elemente tactile 3D devin la fel de importante ca acele produse a căror paletă de culori naturale contribuie la integrarea lor în viața de zi cu zi.

Graficienii de etichete și ambalaje depun eforturi susținute pentru a concepe designul de produs care să promoveze sentimentul de calm în lumea noastră agitată. Aceștia abordează comunicarea vizuală în moduri cât mai restrânse și simpliste. Această tendință în designul ambalajelor este deosebit de populară mai ales în rândul produselor ecologice.

În concordanță cu această psihologie a culorilor folosite de designerii de produs, observăm o tendință grafică ce combină elemente creative retro și futuriste, care invocă sentimente de nostalgie și anticipare a tendințelor viitoare.

Tehnologia actuală de tipar digital oferă posibilitatea printării conforme a designului, astfel că brandurile se reinventează în pas cu timpurile pe care le trăim.

High Tech întâlnește High Touch

IMG_1234

Îmbunătățirile tactile, înnobilările atrăgătoare și finisările naturale sunt doar câteva “trucuri” la care apelează brandurile pentru a produce ambalaje de lux, iar impactul vizual și constructiv al ambalajelor și etichetelor atrage deopotrivă atenţia, atât a consumatorilor, cât și a producătorilor.

Odată cu introducerea tehnologiei de lăcuire UV de la MGI, ce permite adăugarea de efecte 3D de excepţie – acum și în format mare, Konica Minolta revoluţionează industria pentru furnizorii care doresc să ofere consumatorilor ambalaje speciale, cu finisări de lux.

Lucrările înnobilate cu ajutorul sistemelor JetVarnish se remarcă prin note sofisticate și exclusiviste, sunt pline de vitalitate și creativitate, iar percepţia tactilă este inedită, reușind să capteze instant atenţia și să declanșeze emoţii.

Ca urmare, ambalajele finisate în acest mod vor face ca numele și reputaţia brandului pe care îl reprezintă să se evidenţieze faţă de cele de duzină. Tehnologia aplicată de MGI și Konica Minolta, existentă deja pe mai multe modele de echipamente dezvoltate în urma acestui parteneriat, transformă lucrările tipărite în produse spectaculoase și irezistibile, care vor atrage atenţia clienţilor dvs. și, implicit, a clienţilor acestora.

RETHINK sensibility

În această lume în care tehnologia ocupă cel mai important loc în viața și evoluția noastră, latura umană a societății trebuie sensibilizată și întreținută constant. Pentru a compensa digitalizarea în masă din ziua de azi, comunicarea vizuală trebuie să fie succedată de comunicarea tactilă, reușind astfel să capteze instant atenția și să declanșeze emoții.

Inteligența artificială (AI), realitatea augmentată (AR), imprimarea 3D obligă designerii de produs să creeze noi canale de comunicare, în care sunt forțați să depindă de tehnicile moderne. Cel mai adesea, conexiunea umană se pierde atunci când ceea ce se dorește a fi comunicat rămâne în spatele tehnologiei utilizate. Este esențial ca experiența vizuală să rămână concentrată pe ceea ce se comunică și mai puțin pe tehnicile cu care aceasta a fost realizată.

În concluzie, noile tehnologii utilizate în design și comunicarea senzorială crează în mod activ posibilități de a “simți” ceea ce se comunică. Acest lucru energizează comunicarea mesajelor de marketing către consumatori și contribuie la animarea imaginilor de marcă
printr-o percepție mai mare a realității fizice, îndemnându-i pe cei din jur “să privească și să atingă”.

DSC_0012
Articole recente