DIGITAL IMAGING SQUARE

PREVIZIUNI 2022 ASUPRA

TIPARului DIGITAL de ETICHETE ȘI AMBALAJE

Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europe

Anul ce tocmai a început continuă să ofere companiilor producătoare de etichete și ambalaje multe și noi oportunități pe piața de tipar digital. Acest lucru se întâmplă în măsura în care întreaga lume își reevaluează strategiile și speră într-o perioadă de stabilitate, sosită cât mai curând, după revenirea din restricțiile pandemice.

Vremurile în care etichetele și ambalajele erau concepute doar pentru a reprezenta o modalitate prin care se identificau sau protejau bunurile și produsele sunt deja apuse. Odată cu creșterea producției digitale, etichetele și ambalajele sunt acum o parte integrantă a mărcii și reprezintă un element de bază al experienței de cumpărare. Prin utilizarea datelor variabile și a soluțiilor de personalizare, sunt create noi oportunități de dezvoltare a furnizorilor, prin care aceștia pot crește marjele de profit ale afacerilor pe care le dețin.

Unelte valoroase de marketing cu ajutorul tiparului digital

Inovațiile continue în tehnologie vor continua să transforme rolul ambalajelor, utilizate în mod tradițional pentru transport, și al etichetelor, prin care se identifică „interiorul” produsului, în unelte valoroase de marketing. Tendințele anului 2022 vor continua să includă finisaje îmbunătățite, automatizare sporită, achiziția de joburi de printare și magazine online, plus, desigur, tranziția de neoprit de la tiparul analog la cel digital.

Știm deja că etichetele și ambalajele reprezintă o caracteristică importantă în aprovizionarea cu produse, oferind instrumentele necesare pentru a transmite informații despre acestea și protejarea lor. În plus, etichetele și ambalajele au devenit, în timp, unelte valoroase de îmbunătățire a mărcilor. Sectoarele medical, farmaceutic, alimentar și de băuturi se numără printre cele care vor continua să înregistreze creșteri și să genereze noi comenzi pentru imprimarea digitală a etichetelor și a ambalajelor, în viitor. Un răspuns rapid la cererile de produse tipărite digital, cu ajutorul sistemelor extrem de automatizate ce pot realiza chiar și un singur produs – la cerere, reprezintă o cale spre succes și un suport acordat brandurilor pentru a satisfice solicitările, în continuă schimbare, ale propriilor clienți.

Soluții și aplicații captivante pentru etichete și ambalaje

Alinierea strategiilor de dezvoltare cu forțele care influențează concurența și așteptările clienților este esențială. Simplificând, în același timp, producția de tipar, rezultă un răspuns mai rapid la cerințele unor clienți din ce în ce mai exigenți. Software-ul a devenit astfel o componentă crucială în dorința de a obține profitabilitate sporită.

Observăm cum proprietarii de mărci caută tot mai multe soluții de tipar inovatoare și captivante pentru aplicații comerciale și industriale. Prin asistența globală dedicată, furnizată punctual în întreaga lume, lucrăm aproape de clienții noștri cu o abordare de parteneriat extinsă și continuăm să le oferim suport acestora pentru a regândi posibilitățile de dezvoltare a tiparului.

Creșterea susținută a comerțului electronic este cu siguranță o tendință definitorie a majorării continue a cererilor de tipar digital pentru ambalaje și etichete, în viitor. Acest lucru va avea un impact major în dezvoltarea furnizorilor de print comercial. Aceștia trebuie să fie capabili să reacționeze rapid și să dezvolte modele de ambalaje specifice comerțului electronic, care să rezolve provocările inerente ale distribuției prin curierat, mai mult decât cele ale comerțului cu amănuntul. Personalizarea și multiplicarea versiunilor în tiraje reduse reprezintă, de asemenea, elemente importante, în creștere, pe această piață a tiparului digital.

Obțineți eficiență sporită prin abordarea combinată a producției de ambalaje și etichete.

Produse care ies în evidență pe o piață din ce în ce mai aglomerată

Aceasta pare să fie direcția trasată de analiști. Într-unul dintre raporturile Smithers – Future of Packaging Long-term Strategic Forecasts to 2030 – se relatează că inovațiile în tehnologie deschid porțile unui număr tot mai mare de aplicații pentru producția ambalajelor. „Din ce în ce mai multe branduri își doresc ca ambalajele produselor lor să transmită o poveste și să atragă consumatorul, ieșind astfel în evidență pe o piață din ce în ce mai aglomerată”, se arată în raport. „Personalizarea ambalajelor permite proprietarilor de mărci să dezvolte o conexiune mai apropiată cu clientul final, în speranța că o astfel de interacțiune pozitivă va însemna mai multe vânzări în viitor.”

 

În 2019, Smithers a evaluat piața de tipar digital a ambalajelor la 18,9 miliarde de dolari, cu un total de 2,54 milioane de tone produse. Rata de creștere anuală estimată ar fi de 10,9% până în 2024, urmând ulterior același trend.

„Pandemia a servit ca o pedală de accelerație asupra acestui sector. Automatizarea este unul dintre avantajele tiparului digital. Ușurința în operare și fluxurile de lucru automatizate, activate de tiparul digital, stimulează creșterea afacerilor. Integrarea unor procese ulterioare digitale, cum ar fi decorarea, finisarea, tăierea pe contur, va ajuta producția să crească semnificativ. Se pare că balanța se înclină foarte mult în favoarea tehnologiei digitale.” 

IDC
- Growth Opportunities in Digital Label and Packaging (doc # EUR146199521, August 2021)

În 2020, livrările de sisteme de producție digitală pentru etichete și ambalaje (L&P), în Europa de Vest, au ajuns la 186 de unități, cu o valoare de 97,6 milioane de dolari, potrivit IDC. Este de așteptat ca această piață să își continue trendul ascendent și să ajungă la o rată de creștere anuală compusă (CAGR) de 13,1%, între 2020 și 2025. Livrările sistemelor de tipar digital pe bază de toner dețin încă ponderea cea mai mare a imprimantelor L&P. De asemenea, și livrările sunt așteptate să crească de la 186 de unități, în 2020, până la 344 de unități, în 2025.

Cu toții recunoaștem că situația actuală a creat provocări fără precedent, însă societatea dă semne de redresare, iar interacțiunile umane directe se reiau. Întâlnirile interpersonale vor avea un impact și mai mare la evenimente precum Labelexpo 2022. Expoziția va avea loc la Bruxelles, Belgia, în perioada 26-29 aprilie 2022, unde în Sala 8 (standurile C12 / C19) vom avea din nou o prezență semnificativă și vom căuta nerăbdători să ne reîntâlnim actualii clienți și să-i cunoaștem pe cei noi. 

Pentru prezența sa la Labelexpo 2022, Konica Minolta a pregătit o serie de inovații și alte surprize, iar specialiștii noștri vor susține prezentări despre ultimele tendințe de piață, precum și un ciclu complet de producție a etichetelor.  

Pe lângă evenimentele live, ce vor avea loc în cadrul expoziției, vom continua să ne dezvoltăm prezența online, pe măsură ce ne aducem aportul la modelarea ideilor clienților noștri într-o abordare de parteneriat – indiferent de „canalul de comunicare”.

Producția digitală de etichete și ambalaje continuă să facă progrese

Un pas tehnologic semnificativ este dezvoltarea și lansarea AlphaJET, de către MGI Digital Technology, primul sistem de producție digitală din lume, 4.0 format B1+, care oferă tipar și înnobilare dintr-o singură trecere. Cu ajutorul acestuia se pot realiza procese de lucru complete, în linie, de la printare și până la finisare, totul într-o singură trecere, având la bază tehnologia de tipar cu cerneală UV, pe bază de apă. Oportunitățile de printare create sunt acum nelimitate.
Noi oportunități de dezvoltare au fost create și odată cu lansarea noii imprimante cu jet de cerneală pentru ambalaje din carton ondulat – PKG-675i. Grație acestor inovații pe zona de tipar digital a ambalajelor, începem noul an încrezători în viitor.
Sistemul de printare digitală a etichetelor - AccurioLabel 230, care deține un număr record de unități vândute de la lansare și până astăzi - peste 850 în întreaga lume, continuă să traseze noi direcții de dezvoltare în producția de etichete. Conform previziunilor de piață pentru Europa de Vest, emise de IDC în raportul Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2021-2025, cota de piață a companiei noastre a crescut la 19,9% în ceea ce privește sistemele de tipar digital etichete și ambalaje, în livrări și valoare pe anul 2020. Iar această creștere va continua. 
“Zona de producție a etichetelor reprezintă un sector de piață pe care ne-am făcut intrarea cu doar cinci ani în urmă. În prezent, deținem deja o cincime din livrările de sisteme de tipar digital pentru etichete, ca valoare din totalul pieței de etichete și ambalaje”
Olaf Lorenz, Senior General Manager, Digital Transformation Division, Konica Minolta Business Solutions Europe
Mai multe detalii despre Rolul esențial al etichetelor găsiți pe site-ul oficial al Konica Minolta Business Solutions România.
Articole recente
Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

acum o lună

Un subiect care va fi amplu dezbătut în 2024 este cel al potențialelor consecințe ale regulamentului Uniunii Europene privind produsele fără defrișare. Acest subiect face parte dintr-un plan mai vast de acțiuni pentru combaterea defrișării și a degradării pădurilor, prezentat pentru prima data în Comunicarea Comisiei din 2019, privind intensificarea acțiunii UE pentru protejarea și restaurarea pădurilor lumii.

Citeste mai mult »
SUSTENABILITATEA  ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

SUSTENABILITATEA ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

acum 2 luni

Konica Minolta, organizație de nivel mondial, cu peste 39.000 de angajați, dintre care 9.000 doar în Europa, își asumă în mod serios responsabilitățile sociale, de mediu și guvernare (ESG). Prin strategia aplicată, compania își propune să implementeze măsuri durabile și să lucreze, împreună cu partenerii și clienții săi, pentru un viitor mai responsabil și o societate mai echitabilă. Compania servește în mod conștient planul comun al Națiunilor Unite, denumit Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) și consideră Acțiunea Climatică drept cel mai urgent domeniu de acțiune.

Citeste mai mult »