DIGITAL IMAGING SQUARE

Industria de tipar digital a etichetelor și a ambalajelor în 2021

LabelExpo_2019_DSC7758

Edoardo Cotichini, Senior Manager Professional Print, Konica Minolta Business Solutions Europe

Orice s-ar întâmpla cu economia, per ansamblu, industria tipografică – inclusiv producția digitală de etichete și ambalaje – este una dintre ramurile care vor rămâne rezistente și vor continua să joace un rol important în viața noastră de zi cu zi.

International Data Corporation (IDC) – furnizor global de top de studii de piață, servicii de consiliere și evenimente pe teme de tehnologie a informației, telecomunicații și tehnologie a consumatorilor – a publicat, în luna aprilie a acestui an, un raport despre previziunile asupra viitorului producției digitale de etichete și ambalaje, în Europa de Vest1. Acest raport arată clar că proprietarii de mărci vor juca un rol esențial în schimbarea perspectivelor de producție a etichetelor, de la tiparul analogic la cel digital. Sistemele de tipar bazate pe toner vor continua să conducă majoritatea comenzilor. Comentariile raportului vis-a-vis de sistemele de tipar digital etichete menționează: „Tiparul digital permite mărcilor și producătorilor să răspundă rapid cerințelor clienților. De asemenea, această modalitate de printare permite îmbunătățirea producției și eficientizarea lanțului de aprovizionare, reducerea costurilor de depozitare și a deșeurilor, susținând astfel producătorii să intre mai rapid pe piață.”

Propietarii de mărci vor prefera tot mai mult ofertele de tipar digital

Raportul arată că 19,1% din cota de piață pe Europa de Vest2 destinată tiparului digital de etichete și ambalaje reprezintă valoarea de vendor, în livrări, a Konica Minolta, în 2019. Iar această creștere va continua: „Producătorii de etichete și ambalaje vor fi forțați să își extindă ofertele de servicii digitale, în defavoarea tiparului tradițional offset / flexo, care se erodează încet, în timp”, mai spune raportul.

Acest lucru se reflectă și în propria noastră experiență, întrucât un număr tot mai mare de furnizori tradiționali de etichete solicită sfaturi cu privire la trecerea producției în digital. Rămânem încrezători în 2021, deoarece printarea digitală este singura tehnologie capabilă să ofere tiraje scurte până la medii, cu un timp de răspuns rapid.

Același raport IDC3 menționează încetinirea anticipată a acțiunilor de vânzări din cauza unor factori precum amânarea drupa din 2020 și impactul Covid-19. Deși livrările de sisteme de producție digitală a etichetelor și ambalajelor, din ultimul an, au scăzut în Europa de Vest cu aproape o treime până la puțin peste 200 de unități, se așteaptă ca piața să revină, iar numărul unităților vândute să ajungă la aproximativ 450 pe an, până în 2024 – nu departe de nivelurile prevăzute înainte de pandemie.

Totodată, observăm o creștere a cererilor pentru procesul de fabricație complet, de la comandă și până la livrare, precum și o nevoie ridicată de sisteme de producție care necesită operatori mai puțini și fără calificare. 

Privind spre viitor, știm că etichetele sunt elemente importante ce vor continua să facă parte din lanțurile de aprovizionare cu produse de bază și, implicit, să reprezinte instrumente vitale de transmitere a informațiilor despre produse. Sectoarele medical, farmaceutic și cele ale produselor alimentare și băuturilor sunt printre cele care vor ridica producția digitală a etichetelor în viitor.

Tehnologia de tipar digital a etichetelor va continua să se extindă

Tehnologia de tipar digital a etichetelor va continua să se extindă extindă și în zona producției tradiționale flexo. Conform discuțiilor avute cu clienții, este clar că furnizorii de etichete și ambalaje sunt forțați să își extindă oferta de servicii de producție digitală, deoarece volumele de tipar tradițional offset și flexo se erodează în timp.

În primul blocaj din primăvara anului 2020, propriile noastre cercetări4 au arătat că volumele de pagini, reprezentate în metri liniari tipăriți pe sistemele Konica Minolta AccurioLabel din Europa, au crescut la 150% în martie 2020 – chiar în perioada de vârf a blocajului – comparativ cu luna precedentă.

O tendință care va continua fără întrerupere

LabelExpo_2019_DSC7955

Tiparul digital reprezintă o piață care va continua să crească durabil, în special pe măsură ce comportamentul consumatorilor continuă să se dezvolte. Se lucrează din ce în ce mai mult de acasă sau de la birourile improvizate regional, iar acest lucru generează solicitări pentru oferte personalizate, în tiraje reduse. Un exemplu este dezvoltarea în comerțul cu alimente, de la fabrici regionale la micro-fabrici de bere. Tendința va continua neîntreruptă. Etichetele vor juca un rol din ce în ce mai semnificativ.

În calitate de furnizor global de tehnologie cu structuri locale de administrare a serviciilor oferite, vedem în continuare oportunități semnificative, în următorii ani, pentru producția digitală bazată pe tehnologia noastră cu toner. Piața de etichete reprezintă o zonă în care am intrat cu doar patru ani în urmă, însă deja am capturat aproape o cincime din valoarea livrărilor de sisteme de producție digitală.

Recunoaștem cu toții că situația actuală a generat provocări fără precedent, dar există speranța unei reveniri la un „nou normal”, odată cu ieșirea vaccinurilor pe piață. Ca întotdeauna, ne vom asigura că toate serviciile noastre pentru clienții și partenerii Konica Minolta vor rămâne constante și sigure pe viitor.

Ne consolidăm prezența online și sperăm la o revenire rapidă a normalității

Vom continua să contribuim la modelarea ideilor pentru clienții noștri într-o abordare de parteneriat – indiferent de „canalul de comunicare”, indiferent dacă este față în față sau doar online. Suntem conștienți și recunoaștem meritele interacțiunii umane, însă, în condițiile actuale vom continua să ne construim prezența online. În acest mod vom oferi clienților și partenerilor noștri posibilitatea de a asista, în timp real, la prezentările și demonstrațiile de produs sau de a accesa paginile showroomului virtual5,  în care vom include tot mai multe produse.

Cu peste 500 de instalări ale sistemelor noastre de tipar digital AccurioLabel, din întreaga lume, angajamentul Konica Minolta rămâne același: să oferim cel mai bun serviciu posibil tuturor clienților noștri. În ciuda tuturor greutăților, nu vom renunța niciodată, pentru ca sănătatea și siguranța noastră și a dumneavoastră să fie întotdeauna prioritare.


1 IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2020-2024, Doc #EUR145503920, April 2020
2 IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Shipments and Value by Vendor, 2019 ($M), page 11, Doc #EUR145503920, April 2020.
3 IDC Western Europe Digital Label and Packaging Printer Forecast, 2020-2024, Digital Label and Packaging Press Printer Shipment snapshot, Figure 4, Doc #EUR145503920, April 2020
4 Rolul esențial al etichetelor – site-ul oficial al Konica Minolta Business Solutions România
5 Rethink the Way of having a Demonstration – site-ul oficial al Konica Minolta Business Solutions Europa

 

Articole recente
Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

Transformarea digitală ia avânt, iar tiparul digital își menține creșterea

acum o lună

Un subiect care va fi amplu dezbătut în 2024 este cel al potențialelor consecințe ale regulamentului Uniunii Europene privind produsele fără defrișare. Acest subiect face parte dintr-un plan mai vast de acțiuni pentru combaterea defrișării și a degradării pădurilor, prezentat pentru prima data în Comunicarea Comisiei din 2019, privind intensificarea acțiunii UE pentru protejarea și restaurarea pădurilor lumii.

Citeste mai mult »
SUSTENABILITATEA  ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

SUSTENABILITATEA ÎN INDUSTRIA TIPOGRAFICĂ​

acum 2 luni

Konica Minolta, organizație de nivel mondial, cu peste 39.000 de angajați, dintre care 9.000 doar în Europa, își asumă în mod serios responsabilitățile sociale, de mediu și guvernare (ESG). Prin strategia aplicată, compania își propune să implementeze măsuri durabile și să lucreze, împreună cu partenerii și clienții săi, pentru un viitor mai responsabil și o societate mai echitabilă. Compania servește în mod conștient planul comun al Națiunilor Unite, denumit Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD) și consideră Acțiunea Climatică drept cel mai urgent domeniu de acțiune.

Citeste mai mult »